Atostogos Skandinavijoj

Lietuva – Latvija – Estija – Švedija – Norvegija

Mes esame draugų pora ir nusprendėme išvykti atostogų Skandinavijoje 2 savaitėms. Kalbant atvirai, tai planavome įprastinę kelionę su skrydžiu lėktuvu, viešbučio apgyvendinimu ir ekskursijom.  Tačiau man kilo idėja ir aš pasiūliau, kad vietoj įprastų automobilių ir viešbučio nuomos galime išsinuomoti kempe20141030_131559-150x150rį. Mano idėjai buvo pritarta ir rezultatai net pranoko lūkesčius. Aš supratau – tai yra mano tipo atostogos.

Man svarbiausia – įsitikinti ar kemperyje yra GPS navigacija ir ar kiekvienoje šalyje veikia. Jeigu ne – pasirūpinti žemėlapiais iš anksto ir sužinoti, kur kiekvienoje šalyje pirkti mobilųjį internetą. Be to, būtina išsiaiškinti, kokie kelių įstatymai, būtent toje šalyje yra taikomi kemperiui.

Kelionę pradėjome nuo Vilniuje 12val ir vykom per Rygą, Taliną, toliau keltu į Stokholmą, toliau sekė Švedija kol galiausiai pasiekėme Norvegiją. Norvegijos sieną pasiekėm po 27 valandų kelionės.

1 diena. 12 val. pajudėjome iš Vilniaus į Taliną. Ten atvykome 21 val. Apsistojome Tallinn City Camping. Buvome rezervavę vietas iš anksto, tad čia  mūsų jau laukė.

2 diena. Ryte papusryčiavę ir kempinge papildę kemperį  vandens atsargomis vykome į Taliną. Kadangi mūsų keltas iš Talino į Stokholmą turėjo išvykti tik 18 val, turime gražaus laiko pietums Taline ir senamiesčio aplankymui.

SplitShire_IMG_7348-800x500 Išskirtume Tompea kalvą – nuo šios apžvalgos aikštelės atsiveria Senamiesčio bei Talino uosto panorama. Rotušės aikštė taip pat verta dėmesio. Draugės vyras girdėjo atsiliepimus apie Tallinna teletorn. Apsilankę galime teigti ir patvirtinti, kad mūsiškis televizijos bokštas nepalyginamas su šiuo moderniuoju bokštu. Jau vien tik tai, kad įmontuoti planšetiniai kompiuteriai su galimybe pamatyti tai, kaip atrodė atsiveriantis vaizdas prieš 500 metų ir vizija, kaip atrodys po 100 metų – intriguoja ir viską pasako. Be to, yra funkcija išklausyti audio istorinį pasakojimą. Estų, anglų, vokiečių ir rusų kalbomis. Kaina pakilimui į bokštą – 3 EUR žmogui. Užtrukome šiame interaktyviajame bokšte apie 1,5 val. O apie 16:30 jau buvome eilėje į keltą. Kasos. Kaina kemperis +4 žmonės apie 205 EUR. Nustebino tai, kad skandinavai kemperius laiko kaip lengvąsias mašinas, tai ir kaina nesikandžioja. Pagaliau – ilga kelionė Baltic Queen keltu.

3 diena. 10 val mes jau Švedijoje. Šiandienos tikslas – Stokholmas – Oslas.  18 val. pasiekėme savo antrąjį kempingą – Eskeberg Camping, esantį netoli Oslo.

4 diena. Kadangi mūsų tikslas yra Norvegija, tai Oslui skirsime visą šią dieną. Pasirinkę strategiškai palankią kempingo vietą, nuo Oslo centro esame tik 15 km atstumu. Kadangi vienas iš mūsų yra slidinėjimo fanas – aplankėme Holmenkallen slidinėjimo muziejų ir bokštą. Čia susipažinome su istorija, o trasos viršuje apžvelgėme puikią panoramą. Taip pat apsilankėme Vikingų laivų muziejuje. Ir žinoma, vieną lankomiausių Norvegijos objektų – Vigelandsparken skulptūrų parką. Norėčiau atkreipti dėmesį, kad besilankant Osle vertėtų pasidomėti miesto kortele, kuri išduodama parai, dviems, savaitei. Įsigydami šią kortelę gaunate nemokamą viešąjį transportą ir įėjimą į muziejus.

5 diena. Apie piet leidomės į kempingą esantį prie fiordų. Kempingas Olden Camping Gytri. Atstumas apie 450 km. Fjorduose praleidome 4 dienas.  Miegoti kemperyje yra tiesiog nuostabu. Kiekvieną rytą vis naujas vaizdas pro langą. Norvegijos įstabaus grožio gamta, tiesiog gniaužia kvapą. Grožis supa iš visų pusių ir keliauti kemperiu tam yra labai tinkamas būdas. Galite sustoti bet kur, nes Norvegijoje visur nemokamos kemperių paslaugos.  Kelionė atgal užtruko 5 paras.

Archyvas: Kelionės
Autorius: | Informacija atnaujinta: sausio 5, 2015, 3:06 h.